آشنایی با فریت بار, خدمات

فریت بار تجاری (کارگو) از فرودگاه امام

فریت بار تجاری
4.7/5 - (309 امتیاز)

فریت بار تجاری یا ارسال کارگو از باربری فرودگاه امام چیست ؟

 

فریت بار تجاری یا کارگو به حمل هوایی بار غیر مسافری گفته می شود که قصد از ارسال آن به نوعی تجارت باشد. معمولا در ایران کالاهایی مانند فرش ، زعفران ، محصولات کشاورزی ، خشکبار و … از جمله کالاهایی هستند که به صورت هوایی جهت تجارت به سایر نقاط دنیا صادر می گردند . حمل هوایی و فریت بار به علت سرعت زیاد و قیمت مناسب و امنیت در حمل کالا  یکی از به صرفه ترین راه های حمل بار تجاری و صادراتی از نقطه ای به نقطه ای دیگر در دنیا می باشد. در دیگر روش های حمل کالا مانند حمل دریایی یا حمل زمینی که صاحب کالا می بایست تمامی ظرفت کامیون یا کامیونت یا کانتینر بیست فوت یا 40 فوت را اجاره نموده که بتواند بار خود را از آن طریق به مقصد مورد نظر برساند، حمل خرده بار( از 45 کیلوگرم تا بارهای تناژ مانند 3 تا 4 تن ) به وسیله ی این روش های حمل اصلا به صرفه نخواهد بود به این علت که فضای این وسایل جهت حمل کالاهای سنگین تر و با تعدادی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد وحمل کالا در مقیاس خرده بار با این وسایل هیچگونه توجیح اقتصادی نخواهد داشت.

 

مدارک لازم جهت فریت بار تجاری و حمل کالای صادراتی توسط هواپیما چیست؟

 

پروسه انجام تشریفات گمرکی جهت فریت بار تجاری بسیار متفاوت از فریت بار مسافری می باشد ، این عملیات گمرکی در گمرک فرودگاه امام از قسمت تجاری گمرک آغاز می گردد و مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد .

  • کارشناسان گمرک در موارد خاص مانند بارهایی مثل زعفران درخواست اوراق دیگری مانند برگه استاندارد نیز می کنند ،
  • محصولات غذایی مستلزم داشتن برگه بهداشت صنعتی واحد تولیدی و مجوز تولید آن واحد می باشد.
  • بعضی از محصولات صادراتی می بایست با دستور مقامات گمرک از قسمت آزمایشگاه گذشته تا ماهیت اصلی آن ها مورد تایید مقامات گمرکی قرار گیرد.
  • در موارد خاص صادرات موادی که دولت جهت تولید یا واردات آن سوبسیت پرداخت می کند نیز مشمول ممنوعیت صادراتی می باشد

در صورت نیاز به مشاوره جهت صادرات انواع کالا و حمل هوایی آن با ما تماس بگیرید.

 

فریت بار تجاری یا کارگو ، چی بفرستیم ؟ چی نفرستیم ؟

 

صادرات تمامی مواردی که در ایران تولید می شوند مجاز هستند، مگر کالاهایی که ایرلاین ها طبق قانون جهانی از حمل آن ها معذور هستند مانند اسلحه ، ذغال ، یخچال و … بعضی از کالا ها بر طبق قوانین ایرلاین ها معذوریتی ندارند اما به علت داشتن خطرات نهفته می بایست به طور اصولی و طبق قوانین بین المللی بسته بندی شوند، مانند محصولات پتروشیمی. کالاهایی که ساخت ایران نباشند می بایست تمام اوراق مشخص کننده هویت و نحوه واردات آن ها در هنگام اظهار به گمرک موجود باشد و با صلاح دید و مقامات گمرکی اجازه صادارت و حمل هوایی بگیرد. بعضی از کالاهای اساسی که دولت به آن ها سوبسید می دهد نیز جهت صادرات و با دستورالعمل های دولت و گمرک مشمول ممنوعیت صادراتی می باشد.

 

مدت رسیدن بار تجاری به مقصد در حمل هوایی کارگو و فریت بار تجاری چیست؟

 

بارهای تجاری و صادراتی مانند بارهای شخصی و مسافری به طور معمول در مدت زمان 4 تا 5 روز از صدور بارنامه به مقصد نهایی می رسد . البته در فصل های مختلف و شرایط خاص مانند تعطیلات و آخر سال میلادی این مدت زمان متغیر خواهد بود و البته که پرسنل ما بعد از صدور بارنامه حتما رزرو کتبی بار شما را از ایرلاین اخذ نموده و تقدیم شما خواهد نمود تا فرستنده و گیرنده کالا  از زمانبندی دقیق کالای خود به طور دقیق آگاه باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید