آشنایی با فریت بار, خدمات

فریت بار مسافری از باربری فرودگاه امام

فریت بار مسافری
4.7/5 - (271 امتیاز)

فریت بار مسافری از باربری فرودگاه امام خمینی یعنی چه ؟

فریت بار مسافری به حمل هوایی و اضافه بار مسافری گفته می شود که به علت محدودیت های اعمال شده توسط شرکت های هواپیمایی در حمل بار همراه مسافر ، توسط قسمت بار و تجاری فرودگاه ها،  تحت نظارت گمرک فرودگاه و به وسیله بارنامه هوایی ایرلاین ها، با قیمت هایی به مراتب کمتر از جریمه های هنگفت اضافه بار در پای کانتر های پرواز ، به  فرودگاه مورد نظر مسافرین به صورت ارسال می گردد.

پروسه فریت بار مسافری چند روز قبل از پرواز مسافر، در فرودگاه مبدا و از قسمت باربری فرودگاه امام شروع می شود و پس از حمل هوایی بار، گیرنده کالا می بایست بار خود را از انبار گمرک فرودگاه مقصد و در قسمت بابری آن فرودگاه ، پس از ترخیص از گمرک تحویل بگیرد.

 

فریت بار مسافری ، چی بفرستیم ، چی نفرستیم؟

  • معذوریت ها و ممنوعیت های گمرکی : انواع مواد مخدر ، انواع مشروبات الکلی ، ریسیور ماهواره ، کتب خطی و عتیقه ، طلا و نقره ، سنگ های قیمتی ، اشیا عطیقه ، تابلوهای اصل و اسلحه و مهمات
  • معذوریت های و ممنوعیت های شرکت های هواپیمایی : انواع مواد شوینده ، انواع لوازم آرایشی ، انواع اسپری و ادکلن ، انواع مایعجات ، انواع باتری و مواد آتش زا
  • موارد آزاد جهت فریت بار : هر نوع کالایی که جزو موارد فوق نباشد می تواند در بار شما جهت فریت بار از قسمت باربری فرودگاه امام پذیرش شود اغلب فریت بار مسافری از ایران شامل : لباس ، کتاب ، فرش ، مقداری مواد خوراکی شخصی ، ظروف آشپزخانه ، آلات موسیقی ، کامپیوتر ، تلویزیون ، تابلو و … شامل می شود.

 

مدت زمان رسیدن بار مسافری به مقصد چقدر می باشد؟

بارهای مسافری که به صورت فریت بار به مقاصد مختلف حمل هوایی می شوند، معمولا در شرایط نرمال ، ظرف مدت 4 تا 5 روز به مقصد نهایی می رسد. اما باید توجه داشت که حمل هوایی با شرایط غیر مرتبط بسیاری متغیر می باشد. مثلا در صورت شرایط جوی نامناسب در یکی از شهرهای مبدا ترانزیت یا مقصد مدت حمل تغییر می کند ، یا در صورت وجود ترافیک غیرعادی هوایی در یکی از فرودگاه های مبدا ، مقصد یا ترانزیت مدت زمان حمل بار شما تغییر خواهد کرد. همچنین در طول سال و در زمان های مشخص مانند اواخر سال میلادی انواع بار هوایی با تاخیر جا به جا شده و به مقاصد نهایی خود می رسد.

 

مدارک لازم جهت فریت بار مسافری در باربری فرودگاه امام خمینی  چیست؟

تنها دو راه قانونی جهت حمل هوایی بار وجود دارد :

  • یکی اینکه شما مسافر باشید که در این صورت شما باید مدارک مسافر بودن خود را ارئه کنید
  • دوم اینکه به قصد تجارت بار بفرستید که در اینصورت باید خود را به عنوان یک تاجر معرفی کرده و مدارک خود را ارائه نمایید.

مدارک لازم جهت ارسال بار مسافری شامل پاسپورت مسافر و بلیط مسافر که اعلام کننده زمان مسافرت او است می باشد در جهت انجام امور گمرکی برای فریت بار مسافری خود اگر به قسمت باربری فرودگاه امام می آید یک کارت شناسایی یا کارت ملی نیز همراه داشته باشید، در هنگام اظهار در گمرک جهت فریت بارتان به مقصد مورد نظر،  اصل پاسپورت و کپی بلیط شما کافیست. اما در صورتی که پرسنل ما بار شما را از درب منزل شما حمل کند اصل کارت ملی ، پاسپورت و پرینت بلیط جهت رویت الزامی است.

مزیت های فریت بار مسافری از باربری فرودگاه امام چیست؟

  • فریت بار مسافری در مقایسه با پرداخت جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز بسیار مقرون به صرفه می باشد لذا بیهوده هنگفت پرداخت نکنید و جریمه اضافه بار را از پول زبان بسته و زحمت کشیده به ایرلاین ها ندهید.  تنها کافیست قبل از سفر خود با مشاورین ما جهت انجام فریت بار مسافری تماس بگیرید.
  • سفر شما با فریت بار ، با دست خالی و بدون دغدغه نرسیدن چمدان ها انجام میگیرد، تنها کافیست پس از رسیدن به مقصد جهت ترخیص بارتان به انبار گمرک فرودگاه رفته و بارتان را تحویل بگیرید.
  • امنیت بار شما در فرودگاه ها که از امن ترین مکان های عمومی در جهان هستند تضمین شده می باشد در ضمن در صورت بروز خسارت به بارتان شرکت هواپیمایی آن را تا کیلویی 20 دلار مطابق بر قرار داد حمل که همان بارنامه ایرلاین می باشد بیمه نموده اند.
  • سرعت رسیدن بار هوایی در پروسه فریت بار بی نظیر می باشد شما هیچگونه ای دیگر از روش های حمل مثل حمل دریایی و زمینی را نمی توانید از نظر سرعت حمل از نقطه ای به نقطه ای دیگر با سرعت حمل هوایی مقایسه نمایید.
  • قیمت حمل هوایی خرده بار از کشوری به کشور دیگر توسط فریت بار هوایی مناسب ترین و کم هزینه ترین روش حمل در مقایسه با دو روش دیگر روش حمل یعنی حمل زمینی و حمل دریایی خرده بار می باشد.

 

معایب فریت بار مسافری از فرودگاه امام چیست؟

  • در صورتیکه مایل به انجام امور گمرکی در باربری فرودگاه امام باشید می بایست با صرف یک روز کامل کاری به باربری فرودگاه امام آمده و بروکراسی اداری گمرکی و حراستی امنیتی مامورین فرودگاه را طی کنید تا بار شما آماده حمل هوایی و فریت بار شود. در صورت تمایل پرسنل ما این کار را با دریافت هزینه و به نمایندگی از شما انجام خواهد داد.
  • بار شما پس از رسیدن به مقصد می بایست توسط گیرنده بار از گمرک فرودگاه مقصد ترخیص شود و بنا بر قوانین گمرکی کشور مقصد گیرنده باید مبالغی را جهت ترخیص و تحویل کالا پرداخت نماید ، این مدارک شامل : 1- هزینه دریافت مدارک و قبض انبار 2- هزینه خدمات فرودگاهی 3- در صورت لزوم پرداخت عوارض گمرکی 4- پرداخت حمل زمینی بار به منزل یا محل مورد نظر می باشد. طبیعتاً این مبالغ از کشوری به کشور دیگر و از فرودگاهی به فرودگاه دیگر و بنا بر شرایط اقامتی شما متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید