راهنمای فریت بار

شرکت های حمل هوایی بار و فرهنگ فریت بار در ترمینال بار فرودگاه امام

فرهنگ فریت بار
4.6/5 - (62 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم شما رو بیشتر با حقوق خودتون که می تونید نسبت به اون در مواجه با شرکت های حمل هوایی بار محق باشید آشنا کنیم ، و از طرف دیگر هم وظایفی که این شرکت ها طبق دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به مشتریانشون دارند رو برای شما توضیح بدیم.

اول از همه برای اینکه در پروسه پردردسر فریت بار از زمان بسته بندی تا انجام امور گمرکی و رسیدن بار به مقصد با کمترین دردسر مواجه بشید حتما در ابتدا در انتخاب شرکت خدمات بار هوایی دقت کافی رو داشته باشید.

اول اینکه شرکت خدمات بار هوایی دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ، واسطه ای بین فرستنده بار و شرکت های هواپیمایی هست ، و وظیفه این شرکت ها فروش ظرفیت بار هواپیمایی طی نرخ های مصوب ایرلاین ها به فرستندگان کالا است.

شاید این سوال براتون پیش بیاد که چرا با واسطه بارمون رو به ایرلاین ها برای فریت تحویل بدیم؟!

البته این امکان با برخی از ایرلاین ها وجود داره که مستقیما با بخش Cargo تماس بگیرید و بار رو به اون ها بدید اما دو نکته مهم وجود داره ، اول اینکه چون شرکت خدمات بار هوایی تعداد بار زیادی رو روزانه به ایرلاین ها می دهند از قیمت پایین تری نسبت به مسافری که ممکن هست در کل یکبار بار حمل کنه ارائه بده ، و لذا شرکت های خدمات بارهوایی می توانند برای رقابت با یکدیگر با حاشیه سود کمتر قیمت مناسب تری رو ارائه بدهند و از طرف دیگر به دلیل پروسه پیچیده فریت بار و تهیه مدارک ، شرکت های هواپیمایی هم ترجیح می دهند با شرکت های خدمات بار هوایی طرف حساب باشند چون این شرکت ها با روال های کار آشنا هستند و سریع تر  به نتیجه می رسند ، به جای اینکه با مسافری که بدون هیچ اطلاعاتی اولین بار قصد فریت بار داره طرف حساب باشند.

خدمات دیگر شرکت های حمل بار هوایی خدمات پیک آپ از درب منزل تا فرودگاه ، بسته بندی تخصصی ، انجام امور گمرکی و … هست که می توانند کار شما رو در پروسه فریت بار ساده تر و سریع تر کنند.

حالا همه ی این ها رو گفیتم که به شما بگیم ، شرکت های فریت بار وظیفشون این هست که با رو از شما تحویل بگیرند و به شما نکات مهم در مورد بسته بندی که موجب میشه بارتون سالم برسه به مقصد را گوش زد کنند و اگر شما ازشون خواستید ، بارتون رو بسته بندی کنند.

بنابراین زمانی که شما بارتون رو تحویل شرکت های خدمات بار هوایی می دهید و رسید تحویل می گیرید ، یعنی از بسته بندی بار و شرایط ارسال بار و تمام نکات آگاهی دارید و رضایت کامل برای ارسال اون توسط شرکت خدمات بار هوایی و ایرلاین های طرف قراردادش رو دارید.

از بعد از اینکه بارنامه شما صادر شد و در فرودگاه بارتون تحویل شرکت های هواپیمایی داده شد تا زمانی که در مقصد  تحویل گیرنده داده شود شرکت خدمات بار هوایی هیچگونه مسئولیتی نسبت به بار شما ندارد چون در اصل هیچ اطلاعی از نحوه برخورد پرسنل ایرلاین ها و پرسنل بار فرودگاه ها در دنیا با بار شما ندارد ، پس اگر بار شما بسته بندی مناسب نداشته باشد یا بارتون با تاخیر به دلیل  مشکلات ایرلاین ، نه تعلل شرکت خدمات بار هوایی در تحویل بار به ایرلاین به مقصد برسه شما باید از شرکت های هواپیمایی وضعیت بارتون رو پیگیری کنید چون بارنامه صادر شده و بار شما و همچنین مسئولیت سالم رساندن آن به عهده شرکت هواپیمایی هست.

اگر بار شما بسته بندی مناسب و مورد تایید شرکت های هواپیمایی رو داشت و باز اتفاقی برای بارتون افتاد باید درخواست خسارت در مقصد از شرکت هواپیمایی داشته باشید.

یا اگر در فرودگاه مقصد از شما هزینه ای بابت هزینه های گمرکی یا فرودگاه یا انبار داری می گیرن هیچ ارتباطی به شرکت های خدمات بار هوایی نداره چون قانون فریت بار هر کشور با کشور دیگر فرق دارد.

به طور خلاصه شرکت های خدمات بار هوایی واسطه ای بین شما و ایرلاین ها هستند که موظفند شما را راهنمایی کنند که بارتون رو سالم با مناسب ترین قیمت به مقصد مورد نظرتون برسونید و یا در اصطلاح تخصصی وظیفه Acceptance یا پذیرش بار یا آماده سازی بار جهت همل هوایی رو دارند ، و این شرکت های حمل بار هوایی در قبال اتفاقاتی که باعث آن ها ایرلاین ها هستند هیچ مسئولیتی ندارند ، پس بنابراین از حقوق خودتون به عنوان فرستنده کالا آگاه باشید و مهم تر این که بدونید که حقوقتون رو باید از چه مرجعی مطالبه کنید!!

زیرا در خیلی از مواقع شما انرژی و زمان خود را برای احقاق حقوق خودتان در مسیر اشتباهی خرج می کنید ولی ما امیدواریم با انتخاب صحیح شرکت های خدمات بار هوایی معتبر و دوری از دلال ها بارتون با کمترین دردسر به مقصد برسه.

حال اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید همین حالا با کارشناسان مجموعه فریت بار تماس بگیرید.