راهنمای فریت بار

فریت بار حیوان خانگی ، روش ها و مدارک مورد نیاز

فریت بار حیوان خانگی
4.6/5 - (47 امتیاز)

فریت بار حیوان خانگی

اگر قصد این رو دارید که حیوان خانگی خودتون رو به خارج از کشور بفرستید یا اینکه خودتون خارج از کشور هستید و می خواهید حیوان رو براتون بفرستند جالب بدونید که از طریق هوایی با هواپیما این امکان وجود داره تا فریت بار حیوان خانگی رو انجام بدید ، برای همین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با زیر و بم این کار حتما این مقاله رو تا انتها بخوانید.

اول از همه باید بدونید که فریت بار حیوان خانگی به عوامل مختلفی همچون :

1- قوانین کشور مبدا و مقصد

2- قوانین ایرلاین حمل کننده

بستگی دارند و همچنین ارسال بار حیوان خانگی نیاز به هماهنگی هایی قبل از ارسال دارد.

شرایط سلامت فریت بار حیوان خانگی

اول اینکه بعضی از ایرلاین ها از پذیرش برخی از نژاد های حیوانات خودداری می کنند که این بسته به کشوری که شما می خواهید حیوان خانگی رو به اون ارسال کنید داره ، بعد از اون حیوان شما باید در سلامت کامل بوده یعنی عمل جراحی نکرده باشه  ، باردار نباشه تا امکان ارسال آن با هواپیما وجود داشته باشه و تمام یاین موارد یا همون گواهی سلامت باید توسط دامپزشک صادر بشود ، از طرف دیگر حیوان شما باید واکسینه شده باشه و برگه واکسیناسیونش هم در اختیار شرکت حمل کننده برای تکمیل مدارک برای ارائه به ایرلاین وجود داشته باشد.

در پروسه فریت بار حیوان خانگی نیاز به تهیه یکسری مدارک هست که برخی از اون ها رو حتما صاحب حیوان باید دنیال اون باشه و یکسری مراحل و مدارک هست که امکان اون وجود داره تا مجموعه فریت بار که ما باشیم براتون انجام بده که در ادامه تمامی اون ها رو براتون توضیح می دهیم.

این مدارک که در زیر به اون اشاره می کنیم باید قبل از آماده سازی حیوان برای ارسال به فرودگاه از چند روز زودتر به دست ایرلاین حمل کننده برای فریت بار حیوان خانگی به دستشون برسه:

مدارک دامپزشکی بین المللی و معتبر
شناسنامه و گذرنامه حیوان
تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه
مدارک واکسیناسیون
تکمیل فرم فریت بار حیوان خانگی

از طرف دیگر برای اینکه حیوان شما در طول سفر با مشکلی مواجه نشود باید در قفسی قرار بگیره که وقتی داخل آن می شود سرش خم نشود ، و بتواند داخل آن به راحتی حرکت کرده و چرخ بزند، همینطور باید توجه داشته  باشید بستن قلاده به دور گردن حیوان در طول فریت بار حیوان خانگی ممنوع می باشد.

قبل از سفر حتما باید غذای سبک همراه با آرام بخش به حیوان داده شده تا در طول سفر حیوان نا آرامی نکرده و سفر خوبی رو داشته باشه.

همچنین باید در قفس حیوان به مقدار کافی آب قرار داده و در صورتی که بنا به زمان و طول سفر نیاز به غذا داشته ، غذای آن را داخل پاکتی به قفس آن  متصل نمایید.

یک نکته مهم این هست که قبل از ارسال حیوان خانگی یک نفر در کشور مقصد با شماره تلفن معتبر به ایرلاین معرفی شده تا به محض رسیدن حیوان به مقصد آن را تحویل بگیرد که به آن اصطلاحا Ok to Forward گفته می شود.

همان طور که در این مقاله به شرح کامل پروسه ارسال هوایی حیوانات پرداختیم دیدید این پروسه شامل مراحل زیادی بوده ، اما شاید براتون جالب باشه که بدونید مجموعه فریت بار با یک تماس شما می تواند تمامی این مراحل را از صفر تا صد برایتان انجام دهد.