راهنمای فریت بار

نحوه محاسبه هزینه فریت بار در سال 1401

تعرفه فریت بار
Rate this post

جدیدترین هزنیه فریت بار سال 1401

هر ساله ایرلاین های مختلف لیستی شامل تعرفه فریت بار مسافری و تعرفه فریت بار تجاری از مبدا فرودگاه امام خمینی به فرودگاه هایی که به آن پرواز مستقیم و یا غیر مستقیم دارند در اختیار شرکت های فریت فورواردر دارای مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری قرار می دهند که شرکت ها موظف هستند که هزینه فریت بار مسافری و یا هزینه فریت بار تجاری مورد تقاضای فرستنده کالا و یا بار را بر اساس وزن و مقصد بار به فرستندگان اعلام نمایند.

نکات مهم در تعرفه فریت بار

پارامترهای تاثیر گذار بر تعرفه فریت بار مسافری و تعرفه فریت بار تجاری شامل :

1- وزن بار

2- مقصد بار

3- نوع بار ارسالی

این سه مورد پارامتر های اصلی محاسبه نرخ حمل هوایی می باشد ، حال آنکه مبالغی مانند مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های دیگر که البته این موارد بسته به ایرلاین های مختلف متفاوت بوده به تعرفه فریت بار مسافری و یا هزینه فریت بار تجاری اضافه می گردد.

عوامل تاثیر گذار بر تعرفه فریت بار

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار به نرخ های فریت بار مسافری و هزینه فریت بار تجاری نرخ دلار بوده که البته فقط در صورتی که بار خود را با ایرلاین های خارجی ارسال نمایید هزینه فریت بار مسافری و یا تعرفه فریت بار تجاری شما به دلار محاسبه خواهد شد که البته این نرخ دلار به نرخ دولتی و شبکه نیمایی تعیین شده و چهارشنبه هر هفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری که مرجعی دولتی بوده به شرکت های هواپیمایی جهت صدور بارنامه اعلام می گردد.

در صورت ارسال بار هوایی با ایرلاین های داخلی هزینه فریت بار مسافری و یا تعرفه فریت بار تجاری شما به ریال محاسبه خواهد شد که این یکی از مزیت های بزرگ فریت بار با شرکت های هواپیمایی داخلی می باشد.

یکی از نکاتی که در زمان استعلام تعرفه فریت بار مسافری و یا تعرفه فریت بار تجاری باید مد نظر داشته باشید این است که هیچگاه در دام واسطه ها نیفتید !! زیرا واسطه ها علاوه بر دریافت هزینه بیشتر نسبت به شرکت های فریت فورواردر هیچگونه دفتر و مکان ثابتی جهت پیگیری های بعدی در صورت بروز مشکل برای بار شما ندارند.

در خیلی از موارد همین واسطه ها اقدام به ساخت وبسایت های جعلی کرده و با پرداخت هزینه های تبلیغاتی خود را به صفحات اول جست و جو رسانده و با اعلام نرخ هایی بعضا بیشتر از تعرفه های فریت بار مسافری و فریت بار تجاری مصوب اقدام به گرفتن بار مسافران و یا صادر کنندگان کرده و مشکلاتی را برای فرستنده کالا به وجود می آورند باید توجه داشته باشید که این وبسایت ها و واسطه ها هیچگونه مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند بنابراین بعده ها نیز هیچ مرجع قانونی برای پیگیری موارد احتمالی که پیش خواهد آمد وجود نخواهد داشت.

در صورتی که نیاز به استعلام هزینه حمل هوایی بار مسافری یا تجاری را دارید پیشنها می کنیم ابتدا اقدام به پیدا کردن شرکت های دارای مجوز نموده و سپس با تماس با آن ها و اعلام مقصد و وزن بار خود و نوع بار خود و دریافت راهنمایی از آن ها در مدل بسته بندی و مدل ارسال ، از آن ها استعلام تعرفه فریت بار نمایید.