راهنمای فریت بار

محاسبه وزن فریت بار در فرآیند حمل هوایی

محاسبه وزن فریت بار
4.7/5 - (32 امتیاز)

هنگامی که شما قصد ارسال بار به صورت هوایی یا همان فریت بار مسافری یا تجاری را دارید ، قطعا یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود شما با شرکت های فریت بار مختلف تماس بگیرید ، استعلام ارزان ترین نرخ فریت بار است ، که این مهم بسیار به محاسبه وزن فریت بار شما یا همان وزن بار شما بستگی دارد.
حال اینکه محاسبه وزن فریت بار شما همان وزنی هست که شما در منزل و به صورت چشمی یا با ترازو های معمولی تخمین میزنید ؟! یا موارد دیگر ، مطلبی است که ما می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم…
اول از همه اینکه اگر قصد مهاجرت دارید حتما وسایل ضروری خود را همراه ببرید ، چون که اولا یکسری وسایل مانند یخچال ، فریزر ، باتری ، لوازم آرایشی و مواد آتش زا اجازه حمل هوایی ندارند و ثانیا بعضی از وسایل به دلیل حجیم بودن و یا سنگین بودن ، وزن بار شما رو بالا برده و در محاسبه وزن فریت بار شما باعث می شوند شما هزینه بیشتری رو برای حمل اون ها پرداخت کنید و نهایتا شما با یک محاسبه ساده و یا به قولی دو دو تا چهارتا به این نتیجه میرسید که اگر اون وسایل رو در کشور مقصدی که قصد مهاجرت به اون رو دارید خریداری کنید خیلی به صرفه تر برای شما خواهد بود تا اینکه از ایران با خودتون ببرید.
حالا نوبت این رسید که ما به شما نحوه محاسبه وزن فریت بار رو توضیح بدیم که هنگام استعلام قیمت از شرکت های فریت بار بتونید نرخ های دقیق تری بگیرید و از طرف دیگه وقتی شرکت های هواپیمایی بارنامه شما رو صادر کردند و صورتحساب رو جلوی شما گذاشتند تعجب نکنید!!
اول اینکه هیچ شرکت هواپیمایی یا شرکت فریت فورواردری بار خودشون رو به بار شما اضافه نمی کنند ، پس قطعا هر وزنی که به عنوان وزن بار شما برای فریت به شما اعلام میشه قطعا وزن بار خود شماست.
دوم اینکه اون چیزی که شما از بارتون در منزل یا حتی در مورد بارهای تجاری که قصد صادرات اون رو دارید از وزن بارتون تخمین میزنید وزن خالص یا همان Net Weight هست و برای نحوه محاسبه این وزن به شما پیشنهاد میکنیم تمامی باری که می خواهید ارسال کنید رو یک گوشه جمع کنید و حواستون باشه که وسایلی که ارسال هوایی اون ها ممنوع هست داخل بارتون نباشه ، بعد از این کار حدود حجم بارتون رو به مترمکعب تخمین بزنید (طول x عرض x ارتفاع ) ، شرکت هواپیمایی بابت هر متر مکعب 167 کیلوگرم شما رو شارژ میکنه بنابراین 167 رو در متر مکعبی که به دست آوردید ضرب کنید ، در 90 % مواقع نحوه محاسبه وزن فریت بار به همین شکل هست و وزن بار شما این عدد خواهد بود.
اما نکته ای که باید به اون توجه داشته باشید این هست که ایرلاین ها کاری به وزن خالص بار شما برای محاسبه وزن فریت بار ندارند!!
چون زمانی که بار شما می خواهد به صورت هوایی از این ور دنیا فرستاده بشه به اون سر دنیا باید کاملا به صورت تخصصی بسته بندی بشه ، مثلا اگر بار شما شکستنی نباشه داخل کارتن های مخصوص حمل هوایی باید توسط شرکت های بسته بندی تخصصی فریت بار بسته بندی بشه و داخل گونی پیچیده بشه و ترجیحا روی یک پالت گذاشته بشه و شرینک بشه ! حالا چرا این مدلی بسته بندی بشه ! چون قطعا کارگران حمل بار در فرودگاه ها وقتی بار شما رو داخل هواپیما قرا می دهند اصلا دلشون برای بار شما نمیسوزه و کاملا بی دقت بار شما رو پرتاب می کنند ولی وقتی بار شما یکدست رو پالت قرا میگیره و شیرینک میشه همون شکلی روی سینی های مخصوص حمل بار داخل هواپیما قرار میگیری و اینطوری آسیبی نمیبینه !
حالا اگر بار شما شکستنی باشه که دیگه حتما باید داخل جعبه های چوبی قرار بگیره و با فوم و ضربه گیر کاملا بسته بندی بشه تا آسیب نبینه!
همه این ها رو گفتیم تا به اینجا برسیم که شما خودتون اختیار دارید انتخاب کنید که بارتون با بسته بندی تخصصی که البته موجب افزایش وزن بارتون میشه بارتون رو سالم به مقصد برسونید یا اینکه نه با پافشاری و البته تعهد خودتون به شرکت های فریت فورواردر بارتون رو با بسته بندی معمولی و غیر تخصصی به مقصد ارسال کنید که در 90 در صد مواقع بارتون آسیب دیده به دستتون میرسه….!
حالا بعد از این موارد باید بگیم که ایرلاین ها برای محاسبه وزن فریت بار شما Gross Weight رو در نظر میگیرند یعنی وزن بعد از بسته بندی و همینطور حجم بار شما رو که ما نحوه محاسبه حجم بار رو هم به شما بالاتر آموزش دادیم.
یک نکته مهم تر این هست که ایرلاین ها برای اینکه شما رو ترغیب کنند که بار بیشتری بفرستید ، هر چقدر وزن یا حجم بار شما بیشتر بشود نرخ خودشون بابت هر کیلوگرم رو کاهش میدهند …!
یه نکته مهم دیگه در محاسبه وزن فریت بار در مواقعی هست که شما می خواهید خرده بار یا همون اضافه بار مسافری با همون فریت بار مسافری انجام بدید ، این یعنی چی؟! یعنی زمانی که یک مسافر می خواهد با خودش بار کمی ببره مثلا در حد 30 یا 40 کیلوگرم و عقلانی هم هست که بابت اون جریمه اصافه بار پرداخت نکنه !
نکته مهم در مورد این مدل بارها این هست که ایرلاین ها زیر 45 کیلوگرم بار رو با شما قیمت همون 45 کیلوگرم محاسبه می کنند یعنی شما چه 20 کیلوگرم بار ارسال کنید چه 45 کیلوگرم باید یه هزینه رو پرداخت کنید پس به نفعتون هست اگر قصد ارسال بار زیر 45 کیلوگرم رو دارید اگر وسایلی دارید که میتونید بهش اضافه کنید ، حتما این کار رو انجام بدید.
حالا اگر نیاز به اطلاعات و مشاوره بیشتر در زمینه محاسبه وزن فریت بار دارید پیشنهاد می کنیم با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما دقیق تر شما رو راهنمایی کنن ، از طرفی مجموعه ما میتونه از صفر تا صد پروسه پردردسر فریت بار رو از بسته بندی تا پیک آپ و انجام امور گمرکی رو برای شما با مناسبترین هزینه و در سریعترین زمان انجام بده ، همین الان با ما تماس بگیرید تا ما در سریعترین زمان در محل شما حاضر بشیم.